Etiquetes

13 de setembre del 2014

Normes pel lliurament dels treballs

  • Aspectes previs
    • Còpia de seguretat. Acostuma’t a fer còpies de seguretat dels teus treballs i t’estalviaràs més d’un disgust. Qua acabis un, abans de res, t’el pots enviar a tu mateix per correu electrònic; així, fins i tot si s’espatlla l’ordinador, tindràs accés a ell des de qualsevol lloc. Els pen-drive poden ser útils i també pots utilitzar sistemes d'emmagatzemament gratuït, com Google drive o Dropbox
    • Format. Preferiblement Word, de Microsoft Office, que tens instal·lat al teu notebook. Si tens Mac també pots utilitzar Pages. Si treballes amb programari lliure, tampoc hi ha problema, però perquè jo pugui obrir el fitxer de text has d’anar a l’opció “guardar como” i fer-lo en format “Word 93”, per exemple. En cas de problemes, els solucionarem a classe. 
    • Els treballs han de seguir les normes de presentació marcades (en cas de dubte, consultar al bloc Normes bàsiques de presentació d’un treball escrit)
    • Etiquetatge. Amb les excepcions que calguin, tots els treballs es lliuraran via correu electrònic. Aquests fitxers, amb treballs o dossiers, han de venir ben etiquetats. Ha de ser així per tal de poder agrupar-los i ordenar-los per corregir i per buscar-los en cas de necessitat.  
      • El model per etiquetar és el següent: Curs, grup, cognom, nom, matèria, títol. Exemple: Suposem que l’alumne de 3r d’ESO A, Jordi Capdevila, ha de lliurar el dossier del tema 1 de geografia. L’arxiu en Word que m’envia hauria de dir-se així:
3A Capdevila, Jordi Geografia Tema 1
(en el cas hipotètic de dos alumnes amb el mateix nom i cognom caldria posar també el segon cognom)
ULL! Això ha de ser el nom del FITXER, no de l’assumpte.
D’aquesta manera, al descarregar-los queden ja ordenats per la correcció i, al llarg del curs, restaran agrupats per curs, grup i alumne.

També és avantatjós per a vosaltres, ja que us permetrà organitzar i arxivar les vostres còpies de treballs d’una manera més eficient. 

IMPORTANT: No descarregaré cap fitxer que no m’arribi correctament etiquetat!

  • Lliurament pròpiament dit
    • Com he dit abans, com a norma, els treballs els enviareu per e-mail a l’adreça següent:
                socialsfernando@gmail.com (el mateix nom del bloc però amb gmail)

    • Només obriré els vostres correus. Si canvies d’adreça electrònica o, per alguna raó, has d’enviar un treball des d’un altre correu, avisa’m.
    • Aquest correu electrònic és només per rebre els treballs encarregats. No obriré cap altre missatge. Per fer preguntes o aclarir dubtes tens les classes ordinàries.
    • Només rebré els treballs dins dels límits prèviament fitxats. Qualsevol correu que arribi amb posterioritat no serà obert fins la recuperació corresponent. Recorda que, com he dit abans, has d’etiquetar els arxius adjunts correctament.
    • Quan enviïs un treball dins del calendari previst, en el termini d’uns dies rebràs un missatge de resposta que dirà: “Rebut (aquí el teu nom), gràcies”. Si no et contesto, has de fer el següent:
      • Comprova que l’adreça electrònica a la que has enviat el fitxer ha estat la correcta.
      • Comprova que has adjuntat l’arxiu que correspongui i que estava ben etiquetat.
        • Si no es així, fes la correcció corresponent i torna a enviar-lo.
        • Si tot està bé, comenta-m’ho a la classe següent o vine al Departament per tal de mirar on es el problema i resoldre-lo junts.
  • Si us plau, no esperis l’últim dia per lliurar els treballs. Si hi ha problemes per no fer bé les coses no arribaràs a temps. I la meva experiència em diu que això és força freqüent

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada