Etiquetes

13 de setembre del 2014

Classes. Normes d’us.

Quan llegeixes aquestes normes, pot ser les trobes massa estrictes. No ho són; estan pensades perquè el curs es desenvolupi adequadament i evitar malentesos. 
Evidentment, les normes no són rígides. S’anomenen “normes” perquè són la forma de funcionar “normalment”. Per tant, en cas d’un problema concret que pugui suposar una excepció, es tindran en compte les característiques i es flexibilitzarà el que calgui. Però, insisteixo, només si hi ha una justificació  reconeguda pel professor per flexibilitzar-la o modificar-la.
D’altra banda, sempre desitjo millorar, així que, en cas de crítiques raonades o aportacions interessants aniré corregint i introduint les novetats que calguin. Però, per tal d’evitat confusions, aprofito per aclarir que aquestes normes no són “objecte de debat a classe” encara que s’hagin d’entendre en procés constructiu.
Classes ordinàries

  • Normes bàsiques.  Les bases són els fonaments sense els quals no es pot aixecar l’edifici de l’aprenentatge.
    • Respecte. No cal comentar res. Aplicat a tot: primer a tu mateix o tu mateixa, després als companys, professorat i reste de personal, però també als equipaments i al Centre en general.
    • Ordre. Les paraules “ordre” i “disciplina” semblen menystingudes. No és el meu cas; entendre que una classe no és el pati, no interrompre, respectar el torn de paraula, fer el que toca quan toca.... han de ser les conductes habituals. Dins l’ordre, el silenci és un element clau; la finalitat de tot plegat és millorar la teva atenció, així com mostrar respecte pels companys que també volen aprendre.
    • Puntualitat. Tant a l’entrada com a la sortida. A l’entrada, arribar tard és una manca de respecte tant pel professor com per la resta de companys y companyes. Pel que fa a la sortida, el final de la classe el marca el timbre; no cal per tant que portis pressa, ni començar a recollir abans d’hora, ni posar-te nerviós.
    • Preparació prèvia. Vine a classe preparada. És important que portis el tema —o la part del tema que pertoqui— “llegit”. No dic estudiat; però sí llegit. Així podràs començar preguntant allò que no hagis entès o parant més atenció en les coses que sàpigues que no tens clares.
    • Participació. Agrairé molt la teva participació, fins i tot si, com ja he dit abans, és en forma de crítica constructiva i dónes alternatives vàlides. Expressa els teus dubtes, pregunta, aporta les teves idees sense complexes. A classe és important una actitud activa i l’expressió oral és també una competència a assolir. Aprofita les meves per tal de practicar.
    • IMPORTANT: Recorda que una part importat de l’anomenat “fracàs escolar”, o del baix rendiment —deixant de banda el no fer res— no es degut a la manca de capacitats sinó a no tenir bons hàbits i no dominar les tècniques d’estudi. A classe insistiré en alguns i al bloc penjaré resums dels aspectes més bàsics. Per últim, insisteixo: la comprensió lectora i l’expressió escrita són dos competències bàsiques clau en el teu desenvolupament acadèmic. En el teu lleure, practica. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada