Aquest apartat és per compartir pensaments, idees i informacions al voltant d’aquesta activitat que és educar-nos mútuament.
Aquí aniré col·locant enllaços, frases, opinions i d’altres elements sense cap relació directa —al menys aparentment i per persones poc observadores— amb les matèries curriculars.
En principi és per a tots, però no sols per vosaltres.
Pensaments que són, o poder ser, tant o més importants que les pròpies matèries. No seran de lectura obligatòria, ni matèria d’examen, ni preguntaré a classe sobre aquests continguts.
Només es plantegen com propostes de reflexió personal sobre les nostres pròpies vides o la societat que ens envolta, o de vegades miralls on contrastar les nostres realitats o els nostres projectes de futur.
Espero que a algú, o a alguna, puguin ser-li d’utilitat.
Per obrir boca col·locaré tres coses que fa temps que em fan reflexionar.
Una imatge senzilla i magnífica sobre el significat del verb “procastinar”, conceptualment desconegut i, en canvi, tan personal i profundament arrelar a les nostres vides.
Una imatge senzilla i magnífica sobre el significat del verb “procastinar”, conceptualment desconegut i, en canvi, tan personal i profundament arrelar a les nostres vides.
Una frase d’en Virginio Gallardo que em fa sentir.me culpable de tant en tant:
“Quan un nen entra a l’escola canvia el desig d’aprendre pel desig d’aprovar”
I una proposta a tenir en compte. Amb un detall: no parla d’ensenyar, sinó d’aprendre. Fa a l’alumnat l’artífex del seu procés al temps que li dóna a la feina del docent un nou sentit
I una proposta a tenir en compte. Amb un detall: no parla d’ensenyar, sinó d’aprendre. Fa a l’alumnat l’artífex del seu procés al temps que li dóna a la feina del docent un nou sentit
Segons Seth Godin aquesta és la lista de cosas que deberíamos aprender en el instituto:
- Cómo concentrarnos en un problema hasta resolverlo.
- El beneficio de posponer la satisfacción a corto plazo a cambio del éxito a largo plazo.
- Cómo leer críticamente.
- El poder de ser capaz de dirigir grupos de iguales sin recibir una autoridad claramente delegada.
- Una comprensión del extraordinario poder del método científico, en casi cualquier situación o proyecto.
- Cómo presentar ideas de forma persuasiva en varios formatos, especialmente por escrito y delante de un grupo.
- Gestión de proyectos. Autogestión y la gestión de ideas, proyectos y personas.
- Finanzas personales. La comprensión de la verdad sobre el dinero, la deuda y el apalancamiento.
- Un deseo (y una capacidad) insaciable de aprender más. Siempre.
- Por encima de todo, la confianza que resulta de entender que el trabajo duro puede aplicarse para resolver problemas que merece la pena resolver.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada